Crm op mobiel

De afkorting crm staat voor customer relationship management. Het is een systeem waarmee je het contact van een bedrijf met huidige en toekomstige klanten kan managen. Daarbij moet je denken aan software die gebruikt wordt om verkoop, marketing, klantenservice en de technische ondersteuning van het bedrijf te stroomlijnen: die processen worden georganiseerd en geautomatiseerd. Crm op mobiel kunnen bekijken is voor veel managers erg handig. Wanneer je crm op mobiel kunt zien, heb je altijd overzicht over de verschillende aspecten van klantcontact. Deze customer relationship managementsystemen tracken en meten wat het effect is van marketingcampagnes binnen verschillende netwerken. Ze analyseren wat klanten doen door te kijken waar een klant op klikt en wat hij of zij koopt. Binnen callcenters,en rondom de sociale media, databestanden, banken, en vragenlijsten die cliënten invullen, wordt crm op mobiel gebruikt. Bij dit soort uitgebreide systemen is het geheel niet vanzelfsprekend dat ze ook op je mobiele apparaat te zien zijn. Crm op mobiel is uitzonderlijk: een groot programma dat toch goed georganiseerd en overzichtelijk op je mobiele telefoon of tablet wordt weergegeven. Het optimaliseren van allerlei soorten klantcontact is het doel van crm op mobiel, en natuurlijk ook als je het systeem gewoon op je computer bekijkt.  Voordat we ingaan op de voordelen van crm op mobiel, kijken we even naar de principes waar het systeem mee werkt.

  • Met dit programma wordt er getracht om iedere klant een individuele waardepropositie naan te bieden die gebaseerd is op zijn of haar wensen.
  • Cliënten krijgen door deze software een betere behandeling naarmate ze een hogere waarde vertegenwoordigen voor de organisatie.
  • Veel mensen die werken aan marketing, hebben het idee dat bij de optimnale invulling van de strategie, die cliëntele waar de organisatie verlies op lijdt, moeten worden gemotiveerd om een andere dienstverlener of leverancier te zoeken. Dat heet ook wel demarketen.

Oorsprong term crm op mobiel

In het model van Philip Kotler, waarin crm werkt, wordt alles in het werk gezet om een lage verkoopprijs te krijgen. De innovatiegedachte is daarnaast belangrijk: bedrijven proberen van alles en nog wat om zo veel mogelijk innovatieve diensten en producten te realiseren. Als derde is de customer intimacy van belang, en dat wordt ook wel crm genoemd. Het onder controle hebben van klantervaring, de klantrelatie en de waardering van een cliënt voor het bedrijf staat daarin centraal. Als men het over crm op mobiel heeft, dan wordt er niet verwezen naar de wetenschappelijke betekenis van deze term, maar naar de software die is ontwikkeld naar aanleiding van de term. Een softwarepakket waarin klantgegevens en –interacties worden beheerd. Het is een trend dat dit soort softwaresystemen ook via internet beheerd kunnen worden, en daaruit vloeit crm op mobiel weer voort. In deze tijd van constant online zijn en altijd in verbinding staan met de rest van de wereld door middel van het World Wide Web, is het vrij logisch dat ook crm op mobieltjes te bekijken en beïnvloeden moet zijn. Dat heeft bepaalde voordelen voor uw organisatie:

  • Crm op mobiel kunnen bekijken is fijn voor uw personeel: het is handig om op meerdere apparaten gegevens te kunnen inzien en invoeren.
  • Ook is crm op mobiel efficiënt: veel van uw medewerkers zullen namelijk vaker in de buurt zijn van hun smartphone dan van hun computer: ze hebben hun mobieltje immers altijd bij zich. Dit betekent dat net ingewonnen informatie bij een klant, direct ingevoerd kan worden. De verkoopproductiviteit gaat hiervan omhoog, en ook worden leads sneller opgevolgd als personeelsleden altijd in contact staan met crm.
  • Uw administratieve kosten worden verlaagd als er direct gegevens kunnen worden ingevoerd, op het juiste moment.
  • Met mobiele apparaten kunt u verder ook andere soorten data invoeren die het complete beeld van uw klant kan verbeteren. U kunt bijvoorbeeld denken aan foto’s maken op locatie, en GPS-coördinaten opslaan. Bij een goede app is het creëren van dit soort bestanden en het uploaden van de informatie zo gemakkelijk gemaakt dat het vrijwel geen moeite of tijd kost.

Crm op mobiel: gevolgen voor clientèle?

Maar ook op het gebied van marketing is crm op mobiel een absolute uitkomst. Crm op mobiel staat ook voor mobiele klantbenadering. Dat gebeurde vroeger natuurlijk ook al, je kunt denken aan sms’en, push-notificaties en het gebruik van geo-locaties. Dat wordt redelijk wat gedaan door bedrijven richting particulieren, maar door crm op mobiel gaat er ook een wereld open als het gaat om bedrijven die andere bedrijven marketen. Er is genoeg technologie om heel veel wilde ideeën te realiseren. Als u geïnteresseerd bent in crm op mobiele telefoons dan is het handig om de volgende vragen aan uzelf te stellen:

  • Heeft u al een crm -systeem op de gewone pc? Zo ja: is er van die software ook een app?
  • Mocht er geen crm op mobiel mogelijk zijn met uw softwarepakket dan is het zaak om te kijken naar andere opties. Welke bedrijven bieden dat soort diensten wel aan?
  • Als u een keuze moet maken tussen verschillende softwaresystemen dan is het natuurlijk van belang dat u iets kiest dat bij uw bedrijfsorganisatie en uw product past. daarnaast is het van het grootste belang dat er supergemakkelijk gegevens ingevoerd kunnen worden in de applicatie. Er moet overzicht zijn en er moet snel mee worden gewerkt. Als dat niet het geval is dan heeft crm op mobiel geen zin: let er dus erg goed op.
Bezoek de website voor meer informatie : http://www.tendenz.nl/crm-op-mobiel