Toen 50 modebloggers op Instagram hun foto’s in dezelfde jurk van Lord & Taylor plaatsten, werd het een signaal voor gebruikers dat deze jurk een modetrend is. Binnen een week was de jurk helemaal uitverkocht. De Lord & Taylor-advertentiecampagne is een perfect voorbeeld van de invloed van Instagram-sterren. Volgens The Shelf werkt 65% van de merken samen met beroemdheden en vertrouwt 92% van de consumenten de aanbevelingen van mensen, zelfs als ze ze niet persoonlijk kennen. We zijn meer bereid om producten te kopen die door een vriend worden aanbevolen. Uit onderzoek van EMarketer bleek dat advertentiecampagnes die beroemdheden aantrekken, gemiddeld $ 6,85 verdienen voor elke uitgegeven $ 1. De influencer-markt biedt veel mogelijkheden om uw inhoud te promoten, het helpt om op een natuurlijke manier rechtstreeks contact te leggen met potentiële kopers. Maar waar begin je? Wat maakt jou een invloedrijk persoon? Hoe begin je samen te werken met beroemdheden? In dit artikel vertellen we je de hele waarheid over de influencer-markt en geven we je enkele tips om een ’ster’ voor je bedrijf te vinden. Hoe ideeën te verspreiden Succes in marketing wordt gedefinieerd door één eenvoudig principe: ideeën moeten worden verspreid. Adverteren op sociale media is de beste manier om uw ideeën te delen. Hoe het werkt (in theorie): u koopt een advertentie, laat deze aan een publiek zien en het idee verspreidt zich. Als gevolg hiervan genereren advertenties verkopen, wat betekent dat u advertenties opnieuw kunt kopen zodat meer mensen het kunnen zien. En zo verder tot in het oneindige … Het probleem is één: we leven in een wereld waar de keuze enorm is en de tijd kort is. Consumenten hebben keuze te over waar ze hun geld aan uitgeven, maar ze hebben te weinig tijd om tonnen inhoud en advertenties te bekijken. Wat betekent het? Advertenties worden vaak genegeerd. Naarmate de technologie vordert, worden traditionele marketingmethoden steeds minder effectief. Dit is waar de influencer-markt u te hulp komt. Waar is de markt van invloed van gemaakt? Consumenten zijn altijd op zoek naar iemand die hen kan begeleiden bij welke aankopen ze moeten doen. En met de ontwikkeling van social media is dit nog makkelijker geworden. “Influencermarkt is een vorm van marketing waarbij populaire mensen worden gebruikt om merkinformatie over te brengen aan geïnteresseerde mensen. De influencer-markt gebruiken om uw bedrijf te promoten is veel effectiever dan traditionele marketingmethoden. ” “De mening van de” sterren “wordt vertrouwd. Het zijn echte mensen die onpartijdig advies kunnen geven; reguliere advertenties worden eerder genegeerd. Een reclamepost van een ster is alsof je vriend, broer, zus, ouder ‘achter je staat’ en aanbiedt iets te beoordelen. En een gewone reclamepost is alsof je afval naar voorbijgangers gooit – niemand vindt het leuk. ‘ Volgens het idee zijn populaire mensen de schakel (gemeenschappelijke vriend) tussen het merk en de doelgroep. Sterreclame brengt verkeer naar uw site, verspreidt uw boodschap over het sociale netwerk en verkoopt zelfs uw producten. Marketing en innovatie Verspreiding van innovatie is een theorie die probeert uit te leggen hoe, waarom en met welke snelheid nieuwe ideeën en technologieën worden verspreid over verschillende culturen. The Diffusion of Innovation Theory vertelt ons dat het onmogelijk is om de acceptatie van nieuwe technologieën door alle mensen tegelijkertijd te bereiken. Facebook werd bijvoorbeeld voor het eerst voorgesteld aan studenten en vervolgens aan andere mensen toen het de wereldmarkt betrad. Verspreiding van innovatie onderscheidt vijf categorieën consumenten: Innovators: mensen die als eerste een nieuwe technologie willen uitproberen. Zulke mensen zijn geïnteresseerd in nieuwe ideeën, de bijbehorende risico’s, vaak zijn zij zelf de initiatiefnemers van de ontwikkeling van nieuwe producten of technologieën. Early adopters: Zulke mensen accepteren gemakkelijk nieuwe ideeën, willen graag als een van de eersten nieuwe technologieën uitproberen, praten graag over een nieuw product. Meestal zijn deze mensen leiders die hun ervaringen met anderen delen. Vroege meerderheid: ze nemen eerder nieuwe ideeën op dan de gemiddelde klant. Meestal moeten deze mensen eerst zien hoe een nieuwigheid werkt voordat ze deze willen kopen. Late meerderheid: deze mensen staan sceptisch tegenover verandering, ze zullen wachten tot de nieuwigheid door de samenleving wordt geaccepteerd. Late volgers: deze mensen zijn traditioneel en zeer conservatief. Ze staan sceptisch tegenover verandering en profiteren van nieuwe technologieën wanneer hun populariteit piekt. De meeste marketeers richten zich op de massamarkt. Het probleem is dat deze mensen veel moeilijker geïnteresseerd raken in hun producten. Innovators en early adopters raken veel sneller geïnteresseerd in nieuwe producten en technologieën. Zo is een tech-columnist op YouTube eerder geïnteresseerd in de nieuwste smartphonetechnologie, terwijl hij als lid van de vroege meerderheid de enige zorg heeft dat zijn telefoon verouderd is. Als u wilt dat uw ideeën zich verspreiden, neem dan contact op met innovators en early adopters. Dit is wat Apple al die jaren doet … Marktinvloed op het grote podium Toen Apple een nieuw product uitbracht, zijn de eerste mensen die hiervan op de hoogte zijn degenen die het willen horen. Mensen die actief al het nieuws van Apple volgen. Toen Tim Cook het podium betrad op de WWDC-conferentie, ging hij niet naar de massamarkt; hij nam contact op met innovators en early adopters in de hoop hen te inspireren zodat ze hun ideeën konden communiceren met de rest van het publiek. Zowel vernieuwers als early adopters zijn voldoende geïnteresseerd in Apple-producten om de tijd te nemen om de presentatie van Apple van begin tot eind te bekijken. Het was logischer voor Apple om rechtstreeks met invloedrijke mensen te spreken dan om te proberen de boodschap aan de massa over te brengen. Toen WWDC eindigde, wist Apple dat hun boodschap over het nieuwe product de massa zou bereiken via inhoud die werd gepresenteerd door journalisten en prominenten. Wanneer u overweegt uw bedrijf te promoten, bedenk dan: wie zijn de innovators en early adopters in uw markt die de boodschap aan uw doelgroep kunnen overbrengen: wie is er echt geïnteresseerd in uw product? Wordt er echt naar je geluisterd? Wie zijn deze invloedrijke mensen? Journalisten, Experts, Beroemdheden, Academici. Populaire redacteuren kunnen ook influencers of YouTube-videobloggers zijn (zoals MKBHD). De mate van invloed hangt niet af van het aantal abonnees dat u heeft. Een ster kan veel volgers hebben, simpelweg omdat ze beroemd is, of degenen die veel Twitter-volgers hebben, simpelweg omdat ze de inhoud correct verspreiden. Maar het enorme aantal abonnees geeft nog niet aan dat een persoon het publiek kan beïnvloeden. Hoe u uw “ster” kunt vinden Het hangt allemaal af van het doel van uw campagne. “Om een influencer in je branche te vinden, moet je je merk goed begrijpen. Er zijn veel sites waar u een influencer kunt vinden in uw categorie en land. Maar als je steeds meer unieke gebruikers wilt vinden, kun je dat het beste handmatig doen via social media. ” Followerwonk is een handig hulpmiddel van Moz. Hiermee kunt u trefwoorden in uw Twitter-bio gebruiken om die met de meeste volgers en autoriteit te vinden. Met Klear kun je op trefwoorden op zowel Twitter als Instagram naar de juiste ‘ster’ zoeken. U kunt gebruikers filteren op vaardigheid en locatie en ze aan de lijst toevoegen. Inhoud + distributie = succes Goede inhoud is het hart en de ziel van elke advertentiecampagne. De meeste invloedrijke gebruikers hebben hun publiek gewonnen door hun eigen unieke inhoud te maken, en als je tekst bedenkt en vraagt om het op hun pagina te delen, zal het er enigszins onauthentiek uitzien, zoals een expliciete advertentie. In het ideale geval wilt u een gebruiker vinden die al inhoud maakt die vergelijkbaar is met die van u. Niet alleen delen wat je hebt gemaakt. Verspreiding Kijk naar contentdistributie in termen van het bereiken van aandacht van het publiek. Soms lijkt het alsof iemand met 100.000 volgers op Twitter of Instagram mensen kan beïnvloeden. Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel mensen je volgen. Het maakt uit of ze interactie hebben met de inhoud. Hoeveel mensen links volgen en delen. Verbinding maken met invloedrijke gebruikers Zodra je je ster hebt gevonden, is de volgende stap om contact met haar op te nemen. ‘Als de influencer geen agent heeft, moet je persoonlijk met hem communiceren. U moet laten weten dat het uniek en waardevol voor u is. En hoewel influencers in wezen hun eigen bedrijf hebben, zijn het geen zakenmensen. Te formele stijl kan hen afschrikken, het is het beste om een één-op-één vergadering / Skype-gesprek te regelen ” “Afhankelijk van de gebruiker [sommige zeer populaire gebruikers hebben hele teams die ze promoten], moet je communiceren met hun manager / agent (de gebruiker ziet alle verzoeken, en als hij geïnteresseerd is, stuurt hij ze naar de manager)”.
|
https://marketingbook.shop/ |